Thursday, September 8, 2011

Apabila lelaki membuat cupcake!! (^_^)

Assalammualaikum dan salam sejahtera.. Entri aku sejak semenjak ni asyik berkaitan dengan makanan je kan.. hehehe.. Almaklumlah, aku sendiri pun tak tahu sebab apa raya tahun ni aku sangat rajin untuk buat biskut raya [entri] dan cupcake.. :) Untuk entri kali ni aku nak cerita pada korang alkisah aku membuat cupcake.. Macam tak percayakan?? Korang wajib percaya.. hehehehe.. Apa kata kalau korang layan dulu gambar proses membuat cupcake yang sempat aku rakamkan ni.. :) 

















Haa amacam?? Nampak menarik tak?? hehehe.. Untuk pengetahuan korang semua, sebenarnya cupcake kat atas ni tidak menjadi.. hahaha.. Sebabnya, aku terbubuh soda bikarbonat lebih so menyebabkan cupcake ni rasa pahit dan masin.. Kalau makan jugak nanti sakit perut weyhh.. hohoho.. Lepas tu aku buat lagi cupcake ni untuk kali yang ke-3 dan Alhamdulillah hasilnya menjadi tetapi agak keras sedikit pada bahagian cake dan sedikit manis.. :) Aku tak putus asa dan terus buat lagi untuk kali yang ke-4 dan akhirnya Alhamdulillah sedap!! hehehe.. Gambar bawah ni adalah hasil yang terbaik.. :)






Ok ni lah hasilnya.. :) Terima kasih kepada @aten faseha (konon2 mention kat FB) iaitu sahabat aku yang telah memberikan aku resepi cupcake dan tunjuk ajar untuk menghasilkan cupcake ini.. Juga kepada mak aku yang asyik cakap "buat la banyak2 cupcake tu".. Tak dilupekan juga kepada kekaseh hati aku yang sentiasa cakap "wah mesti sedap tu" walaupun aku memang tau sedap.. cewahhh :p.. Bila dah siap aku bagi pada kekaseh hati sedikit cupcake ini untuk rasa.. Sweet tak?? hahaha... Oklah tu je kot entri aku.. :)


...tamat...

5 comments:

shera haifa said...

0k lah tu lelaki yg buat.. dh mcm perempuan yg buat.. rajin btl yaa

izni diyana said...

cam sedap je...
nak satu...huhu

Fyqa said...

wowww.

awesome lah ;)

al_hakim said...

awat nampak mcm sedap!

family of fur said...

wah.. cupcake coklat.. my fav tu.. mau 1.. hehe.. fof pon ske buat kek n cupcake. hehe.. skrg bljr nk wat fondant plak. haha.. sng nk wat kek tok beday. tol x??

nnt u boleh la bg cupcake as a beday present tok yg special :)