Monday, August 1, 2011

Esok puasa, korang dah mandi wajib ke??

Assalammualaikum dan salam sejahtera.. Kejap lagi dah nak makan sahur ni.. Hari pertama puasa.. Ok aku sangat teruja untuk puasa.. Betul ke? Betul la kot.. hahaha.. Tetapi aku harapkan puasa kali ini takkan menurunkan berat badan aku yang sudah sememangnya tak berapa nak berat ni haa.. hahaha.. Aku dah la kurus, harap taklah makin kurus ye.. Kang kesian kekasih hati aku tu kena beli makanan banyak-banyak untuk aku.. hehehe...


Soalan aku.. Korang dah bersedia ke nak puasa ni? Kalau dah, korang dah mandi wajib ke?? hahahaha... Tak semestinya kalau korang ni masih dalam keadaan hadas besar je perlu mandi wajib.. Kalau korang was-was pun boleh je mandi wajib.. Jadi seelok-eloknya mandi wajib dulu ye korang.. hehehe.. Sebab aku teringat kisah kawan aku yang tak mandi wajib tapi pergi solat Jumaat.. adehhh.. Aku tak mahu bebel banyak2.. Aku nak tidur.. Karang terlepas pulak waktu sahur.. hehehehe.. Selamat Berpuasa kawan-kawan.. (^_^)


...tamat...

1 comment:

Azham Vosovic said...

Selamat berpuasa bro!