Wednesday, June 1, 2011

[Gambar] Rekod Dunia dan Malaysia, Bersilat 10jam Tanpa Henti

Assalammualaikum dan salam sejahtera.. Aku dapat info silat ni dari seorang rakan di facebook aku.. Beliau merupakan seorang ahli Seni Silat Lincah Malaysia sejak di bangku sekolah lagi. Baru - baru ini di adakan 'MAJLIS PECAH REKOD DUNIA DAN MALAYSIA PERTUBUHAN SENI SILAT LINCAH MALAYSIA'.. Apa rekod yang mahu dipecahkan itu?? Mereka mahu bersilat 10jam tanpa henti! Woww!! Anda gile?? Kalau aku, aku nak buat rekod 10jam tidur tanpa terjaga.. Boleh tak? Tapi macam dah biasa je buat tu.. hehehe... Majlis pecah rekod ini diadakan di Taman Tasik Titiwangsa pada 29 Mei 2011 yang lalu dan bermula pada jam 8.00 malam.. Ok sekarang jm la kita layan gambar2 yang aku perolehi dari MAHAGURU DATO HAJI OMARDIN, iaitu pengasas seni silat lincah ini..




acara di mulakan dengan majlis potong kek menyambut kelahiran pengasasnya, Mahaguru Dato Haji Omardin






Tan Sri Koh Tsu Koon turut hadir memberi sokongan..


Anak-anak kecil berani menunjukkan seni silat nya..


malam..


Sampai ke siang hari..


Ni kalau aku dah gugur dah jantung aku.. huhuhu


Dari yang tua sampai ke muda berpadu tenaga..


Sungguh ramai..


Bergambar beramai-ramai setelah majlis selesai..


Semoga persatuan seni silat yang ada di Malaysia ini mampu bertahan dan mendidik orang Melayu agar mempertahankan seni bela diri ini daripada hilang di telan zaman.. 


...tamat...

1 comment:

Anonymous said...

perghh hebat betul anak melayu kite ni ye.. baguslah.. teruskan..