Wednesday, August 11, 2010

Keadaan di sekitar | Bazaar Ramadhan pada puasa pertama!

Salam semua.. Macam mana hari ini?? Boleh tahan puasa pertama?? Boleh tahan lapar dan dahaga?? Bukan sekadar lapar dan dahaga yang kena tahan.. Hawa nafsu juga perlu di tahan ye kawan2.. So dah beli makanan untuk berbuka?? Aku ni baru sahaja balik dari Bazaar Ramadhan di Greenwood.. Perghhhh hebat lah penangan hari pertama puasa ni.. Keadaan di bazaar tu sangat2 sesak.. Sesak sampai aku pun takut nak masuk bazaar tu.. So jom layan gambar2 yang sempat aku rakamkan ye..   
          ni sampai abang2 RELA pun siap jaga jalan lagi.. Abang2 RELA ni rela x kerja? hihihi





Yang ni aku sangat respek la abang ni meniaga.. Kalau tengok gaya die macam baru balik kerja ofis lepas tu terus pergi meniaga.. Kalau ade peraduan "Peniaga Yang Bergaya" mesti abang ni menang weyh.. Smart je die meniaga.. Tak selekeh.. Bagus2..



Taraaaa... So ni jelah yang aku beli kat bazaar tadi tu.. hehehe.. Aku ni malas nak jalan kat semua kedai2 ni.. Orang ramai sangat la.. Tak tahan aku.. Dengan asap2 lagi.. So aku beli air soya ni dan terus balik rumah.. hehhe.. Harap air soya ni sedaplah sebab yang jual ni jiran aku.. hihihi

Korang sentap tak?? hahaha.. Aku agak sentap jugaklah kan.. Nasib baik aku beli sikit je.. Harap korang pun tak boros ye.. Kawal hawa nafsu nak beli makanan tu ye.. Aku nasihatkan jangan la lama2 sangat kat bazaar Ramadhan tu sebab makin lama makin kurang pahala puasa tu nanti sebab awek2 yang datang tu, paham2 je la kan.. hehehe.. SELAMAT BERBUKA PUASA DI HARI YANG PERTAMA!!


...tamat...

3 comments:

enuLwanie said...

ko minum je?
patut la kurus.

Anonymous said...

nice...huu..miss msia so much...=,=..

Anonymous said...

Kurangkan Juadah, Banyakkan Sedekah.. Best giler ayat nyer terutama pd akak2 dan mak2 yg gi pasar juadah.. LOL... Keep up the good work... Shafei