Tuesday, July 20, 2010

pemandu lori, kereta, bus, semua sial!!

Kali ni aku nak maki pemandu2 kat Malaysia ni.. Gempak tak? hahha.. Situasi tadi aku dengan beberapa orang penunggang moto yang lain berteduh dari hujan lebat di bawah jejambat  berhampiran Angkasapuri.. Pemandu Malaysa ni kalau dah tau hujan, dorang tak reti2 nak perlahankan kenderaan.. Makin laju aku tengok.. So tadi dengan laju dan selambek je dorang laju kat bawah jejambat tu lalu melanggar lopak air yang gile kentang dalam dan kami2 yang berteduh di situ seperti menadahkan aje dorang simbah air tu.. Perghhh.. Sumpah cibai la weyh.. Dah tau hujan tu bawak slow2 tak boleh ke?? Dah nampak lopak air tu, tak boleh nak slow2 ke?? Sial!!..

Orang kate kalau hujan, "Lain kali beli kereta.Nanti xdelah kena hujan"
Orang kate kalau jalan jem, "Lain kali bawak moto.. Cepat sampai rumah"
Korang kate ape?

...tamat...

5 comments:

cik panadol said...

time hujan aku selalu bwk kete slow2 time lalu kt port2 org brteduh...taknak air terpercik kat diorg...sian wooo....Sblm ada kete aku penah rasa kne percik air cmtu...rasa nk nangis, so aku paham perasaan org yang sedang berteduh tu....

sI tEDI said...

Kerana nila setitik rosak susu sebelanga.

`pemandu lori, kereta, bus, semua sial`

Aku harap ahli keluarga kamu tiada yg memandu kenderaan seperti yg di sebut di atas agar sial itu tidak jatuh kpd keluarga sendiri.

Maki sajalah mereka2 yg lalu di depan kamu bukan org lain yg tidak terlibat.

fQ said...

orang kate lagi, kurangkan kelajuan..ingatlah yang tersayang.

so..kalau dorang laju jugak, main langgar lopak air tu...ko rase ape perasaan mereka kepada korang seme??

cengkerangcipot said...

cik panadol: tahniah sebab anda paham..

Si Tedi: ko phm x insiden tu? klau xphm jgn nk sebok2 nk ceramah ok.. klau ko kt tmpt tu pn ko akn ckp cmtu..

fq: perasaan mereka kat kitorg? "opss sory, i xsengaje",, hahahaha

fQ said...

taklah..dorang tak sayang ko la maksodnye. len kali ko flying kish jep..haha. bls dgn kaseh syg... positif2