Friday, May 21, 2010

Hari Jumaat Adalah Hari Cendol+Rojak!! Siapa Setuju?????!!

Salam Jumaat semua yaa.. Hari Jumaat mesti tak boleh lari dengan menu cendol dan rojak kan?? Itu bagi kaum Adam la.. Kaum hawa aku pun tak tahu ye.. Menu cendol dan rojak ni selalunya di nikmati sesudah mengerjakan Solat Jumaat.. Tapi ada juga yang melantak sebelum Solat Jumaat macam aku ni ha.. Tengah2 panas terik ni makan pulak cendol kat bawah pokok, perghhh.. Terbaek wokkk!!! Aku makan cendol pulut je ok.. Rojak tak makan pun.. Siapakah peniaga2 cendol dan rojak ni?? Korang pernah ke tengok orang melayu yang jual cendol+rojak?? Aku tak pernah tengok lagi la kan.. Kebiasaannya mamak je yang buat cendol+rojak ni.. Antara cendol terbaek kat Sri Rampai dan Wangsa Maju ialah Cendol Wahab!! (bukan pakcik Wahab dok Taman Melati tu ye.. lalalala.. hahahha).. So mari layan gambar yang aku sempat tangkap(cam pelik je ayat ni) ni.. 

Lokasi gerai cendol: Di hadapan Masjid As-Shakirin..

  Ramai dak sekolah je.. Dulu aku lepas habis sekolah takde nak makan2 kat luar ni.. Jimat2.. huhuhu


                    Sorry la abang, saye memang suke candid2 gambar orang ni.. hehehe

Tang ni aku musykil dah.. 2 buah baldi je yang digunakan untuk membasuh mangkuk2 cendol tu?? Ya Allah!! Kompom tak bersih weyh.. Aku sempat tengok cara dorang cuci mangkuk tu.. Dorang just celup2kan je.. ciss..

Bersih ke tak ke, cendol pulut aku tetap habis.. hahaha.. RM1.50 je cendol pulut..

...siaran tamat...



6 comments:

Miesya said...

sedapnyaa... tapi baik makan cendol + rojak selepas sembahyang jumaat.. kalau sebelum bahaya skit.. mana la tau tengah sembahyang sakit perut kan.. heheheh.. kalau ada masa jom la ke blog sya lak..
http://miesyahoneygold.blogspot.com/

cengkerangcipot said...

hehehe btul jugak ni..
mgu dpn kne thn perut la cmni..
haha

elmo chemo said...

rojak ape de jual weh?
mcm pasembor tu ke?
aku ske rojak dpn mekdi tu weh. sodap!

cengkerangcipot said...

mne aku tau rojak pe..
rojak mamak je aku tau..
hahhaa

elmo chemo said...

hahah.
pasembor tu la kot.
kt dpn mekdi tu sdp weh.
kdg smpi ngidam2 ai dibuatnye. haha

cengkerangcipot said...

pasembor tu camne lak dow??
bkn ke pasembor ngn rojak tu laen??
ishh3..
aku lak yg pening..
hahaha