Tuesday, May 18, 2010

anda suka klinik kerajaan atau klinik swasta??

 Salam tengahari sahabat2 ku.. Sudah lunch?? Kalau sudah tu Alhamdulillah.. Kalau belun lunch lagi, ape tunggu lagi.. Pergi la lunch cepat.. Jangan lupe bace doa makan ye.. Topik aku tengahari ni berkaitan dengan klinik.. Korang lebih suke mendapat rawatan di klinik Kerajaan ke Swasta eh?? Kalau aku, aku lebih suke klinik swasta.. Memang la mahal tapi aku sukekan layanan yang lebih mesra dan lebih cepat berbanding klinik kerajaan yang selalunya dipenuhi dengan orang ramai. Apabila dah ramai, jadi kite terpakse la menunggu macam orang gile.. Aku bukan la nak komplain ape sangat pun.. Sebab pagi tadi aku bawak atok aku pergi klinik kerajaan ni.. Atok aku suke klinik tu sebab free kan.. Tapi tu la masalahnye.. Orang ramai gile.. (bukan orang ramai tu jadi gile ok..).. Lepas tu nak kene ambil no pulak.. Tunggu lagi untuk ambil kad/file rawatan tu.. Time tu baru dapat no untuk masuk bilik doc.. Naseb baek la aku bawak atok aku (warga emas), so boleh la cepat sebab warga emas didahulukan ok.. Kalau aku yang nak rawatan kat situ, maaf la ye.. menunggu lagi lame la jawabnye.. So sambil2 aku menunggu (hanye berdiri) di situ, aku sempat membuat kesimpulan bahawa klinik kerajaan ni perlu:-

1) Diperbesarkan lagi supaya dapat menampung jumlah orang yang ingin mendapatkan rawatan..
2) Memperbanyakkan jumlah tempat duduk(kerusi) agar mereka dapat menunggu dengan selesa..
3) Memasang penyaman udara agar mereka yang menunggu tidak kepanasan..
4) Menambah jumlah doc agar proses menunggu dapat dikurangkan..
5) Memantau setiap jururawat, doc serta kakitangan klinik kerajaan tersebut agar dapat berkhidmat dengan penuh dedikasi.. Sentiasa melayan para pesakit dan sentiasa memberi senyuman.. (tadi terdapat jururawat yang seperti malas nak layan pesakit)

Ok aku sertakan gambar yang sempat aku rakamkan tadi..

                                                                     Penuh

                                                    Ruang klinik yang sempit..
                                             Tempat duduk yang tidak mencukupi..
                                                           Kekurangan kipas..
                                          Hanya 4biji kipas yang terdapat di klinik ini..

...tamat...

7 comments:

one_are said...

klu sy suka klinik swasta abb smua nurse n doc dia baik sbb kita yg bayar "gaji" dorang..

klinik kerajaan pun ok gak.. dua2 sy suka.. hehe

Roxy zai said...

huhu...boleh jadi makin sakit bila dtg kLinik mcm ni..aduss

cengkerangcipot said...

haa sbb tu la better g klinik swasta kn..
hihihi

fQ said...

sape ckp kat swasta lg baguih?? hah..ni dia orang yg kerja kat farmasi nak habaq mai. takde maknenye..krajaan ke swasta ke. same jep..

cengkerangcipot said...

swasta lagi baguih la ceknon..hahaha
sebab xyah nk kne tunggu lame2 weyh..
pnt tau x.. da la keck.. haishh.. xkuase mak..
hahaha

Aus MeLankoLik said...

wei , dah macam kat puduraya dah , hahahak .

cengkerangcipot said...

pudu ye bang??
hahaha