Wednesday, April 28, 2010

Kedai aksesori kereta terbakar!

"Rangkap 1 baris mula..Pendahuluan ku.. Salam mula cara kita.. Sejarahtera semua.."
Ok yang kat atas ni lirik lagu Fiazal Tahir ok.. Entah betul or tak aku xtau..hahha.. Ape yang penting?? lirik ni tiade kaitan secara langsung dan tidak langsung dengan topik kali ni.. Sekadar mukadimah bicara.. hahaha


Ok2 begini.. Kejadian ni berlaku semalam sewaktu aku sedang dalam perjalanan bersama honda aku yang gempak tu.. Jalan punye jalan punye jalan... Kayuh punye kayuh punye kayuh.. Alee2 masa aku lalu dekat kawasan Subang Jaya SS18 aku nampak asap je yang banyak.. Amende la tu an.. Aku intai2 rupanya ada kebakaran.. Apa lagi, target awal nak ke opis terus tukar target.. (sory bos).. hahah.. Aku sampai2 je tengok kawasan kedai tu da jadi puteh semacam.. Aku da pelik da.. Takkan la salji lak kan.. Ouhh bengap rupanya aku
di situ.. Ouchh2.. Yang puteh2 tu datang dari pemadam api yang macam tong gas kecik tu..
Haa tu la gunanya alat pemadam api tu ye.. Untuk kes2 begini sementara nak tunggu abang2 polis yang bermisai tebal dengan abang2 bomba ni datang, boleh la guna alat tu untuk padamkan api tu ye.. Sila buat latihan dahulu di rumah ye.. Gunakan spray nyamok tu.. hakhakhak.. Ok2 sambung balik.. Tapi masa aku sampai tu dah takde api dah.. Bomba pulak sampai 2-3minit lepas aku sampai.. Bomba lambat?? ahh bukan2.. (backup bomba).. Bomba punye lori tu da la besarrrrr punye...Pastu lalu kat kawasan kedai2.. Kompom la susah sebab kereta2 kat situ parking entah macam haram je pun.. Kesian abang drebar bomba yang bermisai tu.. huhuhu.. Aku pun dengan beraninya menghampiri lokasi kejadian untuk melihat dengan lebih dekat ye.. Ape lagi, amek gambar la tapi maap dan ampun ye, kali ni aku amek gambar pakai camera hp ni je ha.. Camera mahal kat rumah.. Kalau hari2 aku nak bawak, perghh memang gile.. hahaha.. So maklumat yang aku dapat (dengar2), kebakaran ni berpunca dari litar pintas.. Tapi tu siasatan awal la.. Yang lain2 aku xtau.. Aku malas lame2 kat situ sebab tak tahan dengan bau bende puteh tu.. So lepas tu aku terus la caw.. Aku ingat kalau ada api lagi nak jugak aku merasa nak tolong abang2 bomba tu padamkan api.. Best tu dapat maen air.. hahaha.. Ok lah, korang tengok la gambar yang sempat aku capture ni ye..


                                     bahagian depan kedai

                                   bahagian belakang kedai







 ...end...

5 comments:

ardinihumaira said...

kussss sayang kat kete yang terbakar tu. hisyyyy kalo dni jadi tuan dia mau pengsan huhu

Sambil Berblog Korang Buat Apa Ey?

cengkerangcipot said...

alaa xsyok r pengan je..
g mntk ganti rugi..
mntk ferari sebijik.. bkn ferrero taw..
hahahaha

miss lolly a.k.a luvfareda said...

pernah teng0k kete melet0p depan mate.

gerun*

Elmo Chemo said...

alamak! kete aku! kete aku tuu!

cengkerangcipot said...

miss lolly: woww.. snap gmba x?? kt mne brlaku??

elmo: eh2.. bkn ko nek kete abg kry je ke?? huhuhu