Wednesday, April 14, 2010

INDON?????!


wahh.. anda nampak tajuk entri aku kali ni?? anda boleh baca tajuk itu??
bagus2.. INDON adalah singkatan perkataan bagi INDONESIA yang acap
kali (bukan si acap zulkapli oke..haha) di lontarkan untuk menggambarkan mat2
Indonesia ataupun minah2 Indonesia.. Kenapa aku ingin berbicara
mengenai INDON ini??
Pada entri yang lepas aku ada mentionkan yang aku pergi tengok wayang cerita
"Semerah Cinta Stiletto"  .. Aku tengok wayang tu di  Kompleks Shaw Centre Point
di Klang..



                                         inilah Kompleks Shaw Centre Point, Klang

Actually aku sedang mencari Jaya Jusco Bukit Tinggi tapi xjumpe so masuk je la
kat cini sebab ada GSC kan.. Lepas je aku park kereta aku, aku dengan si gades
pun terus melangkah masuk kompleks berkenaan dengan penuh keyakinan..
hahaha.. Masuk2 je kami terus tergamam dengan kebanjiran warga Indon ini..
Diceruk sana dan sini di penuhi oleh2 mereka2.. DIINGATKAN BAHAWA
ENTRI INI BUKAN UNTUK MEMBUAT ISU PERKAUMAN!!  
 Tetapi cuba anda bayangkan yang kita ini sudah semestinya rakyat Malaysia
tetapi berasa seperti kita sedang berada di negara Indonesia.. Mesti perasaan
janggal itu muncul kan.. Itulah yang kami hadapi.. 

Ok yang ni di luar topik sekejap.. Dari yang menjual tiket,
yang menjual popcorn dan yang menjaga pintu tiket itu adalah orang India..
wahh gila 1Malaysia ni.. Masuk2 je kami da agak lambat sedikit.. Bayangkan
anda sedang kusyuk melihat cerita wayang itu tetiba dikejutkan dengan
bunyik larian2 anak2 kecil.. wahh.. Anak2 kecil ini bebas bergerak dan bercakap ye..
sungguh janggal aku.. Sedang kusyuk lagi, deringan talipon bimbit berbunyi pule..
adushh.. sudahlah hp mereka tidak disilentkan malah mereka bercakap (dalam hp)
dengan penuh bermakna(kuat) di dalam panggung itu! Sungguh mendatangkan
perasaan benci disitu.. Malah aku dapat rasakan daripada bunyi-bunyian di dalam panggung
itu seperti terdapat golongan2 yang membuat wayang di dalam wayang! serious
aku tak boleh terima situasi macam tu..

Ok mari masuk balik cerita tadi.. hahaha.. After setel je tengok wayang tu
kami terus keluar dari situ.. Ok sekarang korang kena banyak berfikir sikit ye..
Jalan2 di sekitar pusat bandar Klang atau pun pekan Klang teramatlah memeningkan
kepala weyh! suck gila! Aku ni dah la tak tahu jalan2 Klang ni jadi aku maen redah
jelah. Masuk jalan sane, follow signboard g shah alam, ikot simpang sane plak tapi
xsampai2.. Aku asyik pusing2 area pekan tu je.. Dengan erti kata yang lain, aku dah tawaf
pekan tu untuk sekian banyak kali!! Aku still xdapat carik jalan keluar..
Untuk tidak memberi tekanan kat otak aku ini, aku terpaksalah buat2 menikmati
pemandangan yang sangat indah di pekan itu..Saksikanlah beberapa gambar yang
sempat aku rakamkan..


inilah pemandangan indah yang aku katakan itu.. kebanjiran warga Indon yang amat menyemakkan pemkiran aku

                                                                        lagi
 
                           dari gaya berpakaian juga telah melambangkan identiti mereka


di bawah jambatan macam ni pun mereka boleh berniaga?? 
mereka buat Malaysia sama seperti di negara mereka sendiri

Klang Bandar Diraja yang telah dicemari

Lihatlah aksi mereka

haha yang ini pula pasal lampu signal dia warna biru..
menggelabah..

haa lihat2..

penuh warga indon saja di sini

Diingatkan sekali lagi BAHAWA ENTRI INI BUKAN UNTUK MEMBUAT ISU PERKAUMAN!! 
Aku buat entri sebab xpuas hati dengan situasi begini.. sudahlah mereka datang
kat Malaysia, lepas tu dah diberikan kerja, lepas tu nak buat kepala pulak kat sini..
Nak jadi pencuri pulak.. Meragut pulak.. Samun pulak.. Member aku ramai pulak yang kene
dengan mat2 indon ni. Sial lah! Haa lepas tu boleh pulak korang nak anti2 Malaysia ni..
Korang xrase bangang ke dorang ni? Betape bodohnya dorang tak reti nak bersyukur..
Yang di indon2 sane tu melaungkan slogan anti-Malaysia ataupun Malingsia.. Yang indon2
di sini sedang mencari rezeki.. Bodoh la korang wahai indon2.. Fikir la weyh..

18 comments:

Ara.Badrul said...

mereka tidak kenal erti bersyukur.

cengkerangcipot said...

haa tau xpe u..
bodo gilak..

Jard The Great said...

erk.. apakah mesia bakal dijajah indon? hehe

cengkerangcipot said...

itulah kebarangkaliannye..
dijajah melalui begini..
adushh

Cik Norfa said...

betul... Klang, Kg. Pandan, dengan tuuuu...kat area Pasar Seni tu....berlaaammmbaaaakkk!!!

cengkerangcipot said...

haa tau xpe..
semak weyh..
haishh

our stori mori *_* said...

nud ; kerana indon ni la handphone aku lesap. bengang tak bengang!
bile agaknye dorg nak blah ye. malaysia baik betul!

cengkerangcipot said...

bukan baek btul tp terlampau baek sgt malaysia ni ha..

Hasrol Nizam said...

dijajah? owh mintak simpang..
yela, kadang2 nk keluar bandar time2 cutipun tak selesa..sebab ramai sgt.

btw, 1st time datang sini ni..

cengkerangcipot said...

haa tau xpe bro..
nk g dating pn ssh kn..
hahaha

CRAZYBEAUTIFUL88 said...

semakin ramai mereka membanjiri malaysia

cengkerangcipot said...

yerp2..
sgt btul..

Nurul Harun said...

nak buat mcmana kan? satu rumpun katanya..hehehe.. :P

cengkerangcipot said...

hahaha..
klau ikotkn mmg kite 1rumpun pn..
tp xnk gak ngaku..
hahha..
agpn kn klau 1rumpun, dorg kne la acpt kte ni..
adat n budaye da lbey kurang je..
ape la dorg ni..

Aus MeLankoLik said...

wah , ramai geng kau kat klang , hahaahk .

cengkerangcipot said...

babis ko aus..
tu geng sbelah umh aku la dol..
ape la..
hahaha

Anonymous said...

Kalo nak raun klang, ajak aku, aku dok klang.
And yes, aku benci indon klang.

Anonymous said...

seronoknyeeeeeeee.......
betul..betul..betul........
makanan pun banyak makanan indon kat klang.... sedap-sedap lagi makanannye....