Wednesday, April 7, 2010

BHPetrol


ok untuk kali ni aku nak cerita pasal BHPetrol. Kenape? adakah aku dapat
minyak free?? ouh mustahil sekali.. Aku nak cerita pasal adap.. Bukan adat ye
kawan2.. Ok begini, petang tadi sewaktu pulang dari pejabat aku di Subang Jaya
aku singgah isi minyak di BHPetrol Bangsar ni..(gambar ni bukan BHPetrol Bangsar tu)
Sejurus aku memasuki kawasan pam minyak tu dan park moto aku di
pam yang bernombor 6.. Ingt ye no 6. Aku pun masuk ke dalam untuk membeli
topup dan minyak.. Pekerja di kaunter tu ade 2orang. Seorang perempuan agak tua
dan sorang lagi lelaki agak muda. Kedua-duanya INDON!.. Mereka sedang
asyik berbual tanpa menghiraukan kehadiran aku.. Sungguh kurang ajar!..
Mari dengarkan berbualan ku.. (bukan perbualan tapi pertaipan..hahah)

Aku: "Celcom RM 10.."
Pekerja lelaki: sedang menekan2 mesin topup tu sambil teruskan perbualan mereka..
Aku: "pam no 6 tu RM5"
Pekerja lelaki: masih berbual dan seperti tidak menghiraukan aku..
Aku: "kau dengar ke tak dengar ni??.. sebok bercakap"
Pekerja lelaki: "ye saye dengar.."
Aku: "lain kali kalau customer datang, jangan nak bercakap2.. layan customer.." sambl tu aku hulurkan duit..
Pekerja lelaki: mendiamkan diri, menghulurkan kertas topup dan mengambil duit daripada tanganku.
Aku pun berlalu dari situ untuk mengisi minyak..
Setelah selesai aku mempunyai baki 50sen kerana tank moto aku sudah penuh jadi
aku masuk ke dalam semula untuk mengambil baki itu.. Pekerja lelaki itu hanya diam membisu..

hahaha.. itulah.. Lain kali tolonglah beradap sedikit.. Kalau nak kerja dekat Malasia ni,
buatlah cara nak kerja ok.. Pesanan aku untuk sahabat, kalau korang isi minyak moto ke
kereta ke, kalau ada baki (tank korang dah penuh) korang pergilah ambil baki korang tu..
Itu hak korang.. Korang boleh ambilnya. Kalau korang tak ambil, maknenya
pam minyak tu boleh kaya. Cuba korang bayangkan.. kalau korang ade baki 10sen
tapi korang taknak ambil sebab segan, dan kalau semua orang bersikap sedemikian
macam mana? Bayangkan pada hari itu ada 300 orang yang mempunyai baki 10sen
tetapi tidak mahu mengambilnya?? kebiasaannya lebih dari 300 orang sehari..
300 orang di darabkan dengan 10sen.. berapa?? kalau hari2?? haa untung atas
angin je lah pam minyak tu.. so korang fikirkanlah ye..

...end...

5 comments:

Dya R. said...

aku nak tny kenapa ko capslock INDON?

Aku: "lain kali kalau customer datang, jangan nak bercakap2.. layan customer.."

setuju sangat.
Macam time kau datang tempat kerja aku, Kita borak-borak. sebab kau kan customer. aku pekerja. Kena la layan. Kan dzul kan? hahaha

Aus MeLankoLik said...

aku mmg suka bg diorg kaye . hahahak

cengkerangcipot said...

Aus: ko mmg la dow.. ko kaye.. aku kayap.. hahaha

Pae: aku tertekan la.. hahaha ;p
btol2.. ko sorg pekerja yg berdedikasi.. tahniah2!!

our stori mori *_* said...

nud ; tak tgk aku pulak kene camne kan, nak makan siap suruh lap meja sendiri lagi.aku pekeja ke mereka peh!

cengkerangcipot said...

oww yg aritu eh..
hampir terlupe kekanda..
hahaha..
klau aku da kene maki da dorg..